TRAIL

El cap de setmana del 25 i 26 de Març de 2017, Vilajuïga celebra la Cursa Muntanya ENTRE CASTELLS, aquest any arribem a la quarta edició. La ENTRE CASTELLS TRAIL esta organitzada pel Grup Excursionista Capgirell Vilajuïga.

Tal i com el seu nom indica, transcórrer entre els dos castells medievals que trobem a la Serra de Rodes: el Castell de Quermançó i el Castell de Sant Salvador de Verdera.

La Cursa Muntanya ENTRE CASTELLS TRAIL ofereix als corredors una cursa molt divertida i tècnica, trepitjant gairebé el 100% per corriols i ofereix unes vistes realment espectaculars del Parc Natural del Cap de Creus, al nord la costa de Llançà i El Port de la Selva, al sud la Badia de Roses i tota la plana de l’Empordà.

La ruta s’inicia al centre cultura i esportiu de Vilajuïga i surt en direcció cap al Castell de Quermançó, emblemàtic castell situat al mateix nucli urbà. S’enfila per Comes Tortes fins arribar a Mas Ventós per baixar fins al poble de Palau-saverdera, on comença un dels trams més exigents de la cursa, la ascensió al Castell de Sant Salvador per la Veta Negra, un tram espectacular i molt tècnica. Un cop s’ha fet cim al punt més elevat de tota la cursa, es tornarà a baixar fins al Monestir de Sant Pere de Rodes per enllaçar amb un corriol de baixada fins a la Vall de la Santa Creu. A partir d’aquest punt s’enfilarà fins al Coll de Perer, baixar a Llançà per tornar a pujar fins a Roca Miralles, on agafarà el camí de tornada fins a Vilajuïga passant per Mas Pujolar.

Amb un recorregut de 30km i un desnivell positiu de +1.996m és una de les curses més dures i tècniques del nostre territori.